maandag 20 oktober 2014

Chanel de toile (2)

Inmiddels de tweede zaterdag alweer achter de rug.
Deze tweede dag stond in het teken van het afpassen van de toile, het bespreken en  oefenen van het inpersen van figuurnaden en het fixeren en stabiliseren van de diverse gebieden (halsrand, armsranden, voorrand en zoom). Het is de bedoeling om de volgende keer al een "body" te hebben van de echte stof en de voering.
Ik kies voor een klassiek Chanel jasje, dat erg op een vestje lijkt, ook qua draagcomfort.
Verder matig getailleerd, kort, princessenaad in het voorpand en een tussenpandje aan de zijkant, geen middenachternaad en  2 blind opgezette zakken (4 vind ik teveel).

Omdat ik een kraagloos jasje niet zo leuk vindt maak ik er wel een (klein) kraagje op.


1e toile:

Zo te zien  is de voorlengte te kort, ook nog maar een keer foto's maken op model en nog een keer controleren.





zijpandje

 
 
2de toile:
 
 
 De rechterschouder moest iets verlegd worden.
 
 

De heupomvang was goed alleen links iets innemen en dit rechts toevoegen.
 
     

                                                                                                                  
 
 
 Ook bij de armsgaten in het achterpand ruimte inwerken.
 
 
Gelukkig heb ik stof met een hoog percentage wol, dus ruimte inpersen gaat heel vlot (heb ik inmiddels gemerkt).
 
 

 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten