maandag 13 oktober 2014

Chanel!! de stof (1)

Een cursus over het maken van een Chanel jasje!!!!

Hier heb ik zo lang op gewacht. Met een schuin oog keek ik al een hele tijd naar het aanbod van de Meestercoupeurs en ook verder gezocht. Vanuit Frankrijk leek dat echter allemaal lastig realiseerbaar.
Ik had het mezelf beloofd wanneer ik mijn kleermakersexamen gehaald zou hebben. Nou heb ik examen een jaar uitgesteld dus... eigenlijk moest ik dit ook uitstellen.
Maar sinds we verhuisd zijn is veel hiervan weer mogelijk. Toen er eind vorig cursusjaar op de Modevakschool sprake van was dat er wellicht dit jaar een cursus georganiseerd zou worden, kon ik het natuurlijk niet laten om m'n vinger op te steken. Ik doe mee!!!

De cursus wordt gegeven door Tine Boelaars  (Exclusieve Maatkleding)..) zij heeft ook les gegeven bij de Meestercoupeurs, dus kwaliteit verzekerd.

Naast m'n laatste jaar voor het kleermakersexamen ben ik dus ook bezig met "het vervaardigen van een Chanel jasje". Helemaal geweldig!!!
Inmiddels hebben we de eerste dag gehad, we zijn 1,5 uur langer doorgegaan dan gepland, zo gemotiveerd zijn we allemaal.
 
Mijn stof komt bij Linton Tweed vandaan uit Engeland. Supersnelle service, vandaag besteld en binnen 3 dagen heb je het al in huis. Ik kon niet zo goed kiezen en aangezien ik onlangs jarig was heb ik er mijn verjaardagscadeau van gemaakt en 3 stoffen uitgekozen. Komt vast allemaal goed. Omdat we de winter ingaan ga ik nu met de zwart/groen/ecru stof aan de slag, zit ook veel wol in dus wel lekker warm denk ik voor de winter en door de wol kun je ook goed de coupe erin persen en dat gaan we ook leren (de middelste).




















1 opmerking: