donderdag 24 december 2015

Stevie Hoodie, mouwen te kort!!!!!

En niet zomaar te kort nee wel 5 cm.!!!! Daar moet natuurlijk iets aan gebeuren dat kan niet zo...
Gelukkig had ik nog wel wat stof over. 
Wat een prutsklus, maar gelukkig nu wel draagbaar....




Knip de mouw vlak onder de oksel van het jasje door (ook de voeringmouw) 





Ik wilde de mouwen 5 cm. verlengen. Ik heb deze stappen eerst op het papieren patroon gedaan, doorknippen, 5 cm. uitelkaar schuiven. de zijnaden bijtekenen en je hebt het patroondeel voor de verlenging. Ik heb op de buitenstof eenzelfde strook van de voeringstof geplakt.



Dit is het geworden, best wel geslaagd vind ik..




Bezint eer ge begint, je moet dus alles loshalen, de mouwboord, de voering doorknippen de buitenstof doorknippen er weer een strook tussen zetten en de mouwboord weer vaststikken. En dat allemaal in de mouwen die nog geen 30 cm. breed zijn.... Het was vechten met de naaimachine.....






2 opmerkingen: