maandag 21 januari 2013

Dior jurk voor MaryAnn



Nog een project waar ik mee bezig ben.

Een Dior jurk voor MaryAnn. Een mooi model dat haar goed zal staan.  Nadat ik 3 versies van het paslijf voor haar had gemaakt en daar eindelijk tevreden over was ging ik aan de slag.





Eerst op basis van  het paslijf een patroon getekend op haar maten. Daarna een toile gemaakt en die natuurlijk met schoenen gepast. Ik was niet ontvereden over het resultaat, je kunt je al een aardige voorstelling maken hoe het eruit gaat zien en ook dat het model haar goed zal staan. 

Voor de blinde sluiting middenvoor gaan we nog op zoek naar een mooie broche of knoop.

Voor de stof ging ik naar Harry Bosch in Eindhoven. Ik had al een keer met MaryAnn bij zijn kraam gestaan, zij had toen een paar stoffen bekeken maar uiteindelijk niets gekocht. Een van de stoffen die ze toen "beet" had leek me wel wat voor dit model. Een donkere, hard-roze stof, 70% wol, een keperbinding. Daar een mooie bremsilk bij uitgezocht.



2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke jurk... Heb hem ook ergens gezien.... Burda??? Paslijf ziet er goed uit... Tis altijd we wat werk, maar het komt het patroon ten goede vind ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt stond in de Burda van december 2012.

    BeantwoordenVerwijderen