maandag 29 oktober 2012

Een eenvoudige rechte rok, een beetje leuker gemaakt...

Een flinke poos geleden kocht ik een mooie stof gekocht bij N&N op de Albert Cuypstraat in Amsterdam. Een mooie klassieke ecru/antraciet streep. Viel er helemaal voor. Kleedt ook zo lekker af zo'n verticale streep. Dan koop je daar wat van, niet teveel want het is duur, maar ja ook niet te weinig want ik heb nog geen bestemming... want je wil dan ook niet te kort hebben als je er wat van gaat maken niet waar? 

1,60 m. x 1.50 m gekocht. Een behoorlijke lap een jasje of een broek of ????

Toen zag ik op het forum van Sancho ( www.sancho.nl ) in de vitrine dat iemand een gilet had gemaakt en daar ben ik ook zo dol op,  ik draag ze niet zo veel maar vind ze erg leuk..
Maar voor een broek met gilet was het te weinig en met zo'n streep lijkt me dat ook wat te kolossaal dus een recht rokje met gilet dat moest het dan maar worden. 



Een eenvoudig model van een recht rokje uitgezocht en heel zuinig geknipt zodat ik genoeg over zou houden voor een gilet. Rokje geknipt en gemaakt, maar vond het zo ontzettend saai, dus daar maar iets op gevonden, papspel zakken met driehoekjes en een driehoekje boven de loopsplit tegen het inscheuren. 



driehoekje tegen het inscheuren













Paspelstroken met echte zakken en driehoekjes voor de gein. Dat luistert wel  heel nauw..... paspelstroken en driehoekjes heb ik uit de donkere banen geknipt..  


De rok  is gevoerd met een ecru kleurige bremsilk voering




Ik kan het denk ik netjes dragen met    
een hak zoals hier, maar ook   
sportief  met een lange sluike top en                                     
misschien laarzen. 
Ik weet het nog niet maar eens 
wat uitproberen voor de spiegel.
Nu nog tijd vinden om een giletje te                                           
maken...........









Geen opmerkingen:

Een reactie posten