woensdag 13 april 2016

Een zomerjas...

Ik was weer eens uitingeloot bij Sancho om mee te doen aan de Patroon Evaluatie. Het ging dit keer om V8884, een jas-patroon van Vogue. Dat kwam goed uit want een jas stond nog op mijn verlanglijstje.


Aangezien ik al een trenchcoat heb (mijn polkadot) koos ik voor een combi van de mogelijke modellen. 



De voorkant van model C, zonder ceintuur en mouwriempjes), de achterkant van model B met een extra verticale deelnaad. Verder gepaspoilleerde knoopsgaten en om het geheel iets meer sjeu te geven op een paar plaatsen een subtiel biesje. (bij de horizontale deelnaden voor en achter, bij de zakkleppen en bij de vensters in het beleg van de gepaspoilleerde knoopsgaten. Deze biesjes zijn van dezelfde stof als de voering. 
  






Op deze manier had ik de schouders nog nooit verwerkt, voor het eerst gezien bij Ann Rowley zij heeft het op haar Flickr account uitgebreid gedocumenteerd. Een mooie methode met een mooi resultaat.






Naar mijn mening horen in een mantel gepaspoilleerde knoopsgaten.... 





 Deze moet nog gecorrigeerd worden.



Doordat het venstertje in het beleg van het knoopsgat met een stukje stof van de voering is verwerkt zie je hier net een randje van deze stof, wat een aardig effect heeft. 

Ook langs de rand van de zakklep een smal biesje van de voeringstof.
De zakken zijn van restje voeringstof met een inkijkstrook van de voeringstof, ik had anders niet genoeg stof.... Hier zie je de inkijkstrook.
Toen ik de de mouwvoering aan de buitenstof wilde vaststikken bleken de mouwen ineens te kort. Echt te kort... Wel 4 cm. Toen er toch maar voor gekozen om dit op te lossen, te korte mouwen is ook zoiets.....
De oplossing is simpel.. een strook van 4,5 cm. aan de mouw stikken en dit stik je dan aan de voeringmouw. Je strijkt/perst alles naar binnen en klaar..

Aangezien ik echt te weinig stof had is de onderkraag en -staander van voeringstof geknipt met een naadje in de onderkraag...







Et voila..ik ben er blij mee..

2 opmerkingen:

  1. Knap gedaan. Het is en leuke draagbare jas geworden!

    Groetjes Thea♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor het compliment Thea!!

    BeantwoordenVerwijderen