vrijdag 17 januari 2014

Vervolg jasjes

Ik ben dus op dit moment bezig met 3 jasjes:
 
Hier zie je de vorderingen van het tweede jasje, het zijn geen erg duidelijke foto's, maar we laten hier de coupenaden eindigen op de schouder, een beetje á la Mart Visser.... 
 
 
 Hieronder een foto van de eerste toile: er zijn diverse aanpassingen nodig.
* Innemen op taillehoogte middenachter,
* uitleggen op de heup,
* de deelnaden verleggen naar de schouder,
* de mouwen 2 cm. korter 
 





Hieronder een foto van de tweede toile: - middenachter en de mouwinzet verder aanpassen

 
 
 
Dan toch maar eens met de echte stof aan de slag.
Het is een hele mooie wollen kostuum stof met een ingeweven streepje. Wel erg dun waardoor ik ervoor heb gekozen om dit jasje helemaal te lamineren. langs de schoudernaden, armsgaten en de kraag en de breuklijn heb ik naadband met een ketting geplakt om te stabiliseren.

Als voering wil ik een lichtblauwe stof gebruiken katoen met zijde. Mooi dun en soepel, maar niet zo glad als ik het graag zou willen. Ben benieuwd hoe die stof zich gedraagt.











Op de rug moet er nog iets meer getailleerd worden en ook de lengte van het jasje moet nog iets worden aangepast.

Er moet nog genoeg gebeuren maar al met al begint het er best goed uit te zien. We hebben ook nog de plaats van de paspels en de knopen bepaald.
 
 
 
 
 

2 opmerkingen: